Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Dvořák Radmil, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Somatopedická historiografie. Profesní orientace a pracovní poradenství osob s poruchami hybnosti. Problematika bariér a programů sociální rehabilitace tělesně postižených, nemocných a zdravotně oslabených.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Somatopedická historiografie. Profesní orientace a pracovní poradenství osob s poruchami hybnosti. Problematika bariér a programů sociální rehabilitace tělesně postižených, nemocných a zdravotně oslabených.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ, P., JEŘÁBKOVÁ, K., RŮŽIČKOVÁ, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
JAKOBOVÁ, A. (2007). Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, PdF.
-
Jesenský, J. (2000). Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum.
|