Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Fajkusová Eva, PhDr. Bc.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Dvořák Radmil, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Viz cíle předmětu. Výuka bude probíhat interaktivním způsobem - na základě dialogu a prezentací připravených témat studenty budou probrány témata jednotlivých státnicových okruhů, přičemž budou do hloubky diskutovány některá specifika oboru související s aktuálním výzkumem nebo mezinárodními trendy. součástí výuky a požadavkem pro ukončení je mimo jiné vypracování případové studie dle předem zadaného schématu a její obhájení před skupinou a vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je připravit studenty v souladu se státnicovými okruhy a požadavky na státní závěrečné zkoušky ze somatopedie. V průběhu semestru budou shrnuty všechny okruhy, přičemž pozornost bude věnována zejména inovovaným okruhům (např. interakčním teoriím, zprostředkovanému učení a FIE, využití kreativních přístupů u osob s omezením hybnosti atd.).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru: vypracování případové studie a její obhájení, vypracování jednotlivých témat (s ohledem na státnicové okruhy) a jejich prezentace před skupinou.
|
Doporučená literatura
|
-
& Müller, O. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada.
-
BENDOVÁ, P. (2006). Komprehenzivní rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou.. Olomouc: VUP.
-
Friedlová, K. (2007). Bazální stimulace. Praha: Grada.
-
JAKOBOVÁ, A. (2007). Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, PdF.
-
Kantor, J. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích.
|