Předmět: Somatopedie 4

« Zpět
Název předmětu Somatopedie 4
Kód předmětu USS/TSO4
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Fajkusová Eva, PhDr. Bc.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
  • Dvořák Radmil, MUDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Viz cíle předmětu. Výuka bude probíhat interaktivním způsobem - na základě dialogu a prezentací připravených témat studenty budou probrány témata jednotlivých státnicových okruhů, přičemž budou do hloubky diskutovány některá specifika oboru související s aktuálním výzkumem nebo mezinárodními trendy. součástí výuky a požadavkem pro ukončení je mimo jiné vypracování případové studie dle předem zadaného schématu a její obhájení před skupinou a vyučujícím.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Cílem je připravit studenty v souladu se státnicovými okruhy a požadavky na státní závěrečné zkoušky ze somatopedie. V průběhu semestru budou shrnuty všechny okruhy, přičemž pozornost bude věnována zejména inovovaným okruhům (např. interakčním teoriím, zprostředkovanému učení a FIE, využití kreativních přístupů u osob s omezením hybnosti atd.).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru: vypracování případové studie a její obhájení, vypracování jednotlivých témat (s ohledem na státnicové okruhy) a jejich prezentace před skupinou.
Doporučená literatura
  • & Müller, O. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada.
  • BENDOVÁ, P. (2006). Komprehenzivní rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou.. Olomouc: VUP.
  • Friedlová, K. (2007). Bazální stimulace. Praha: Grada.
  • JAKOBOVÁ, A. (2007). Komplexní péče o děti s tělesným a kombinovaným postižením.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, PdF.
  • Kantor, J. Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní