Název předmětu | Somatopedie 3 s diagnostikou |
---|---|
Kód předmětu | USS/TSM3 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Somatopedie 3 s diagnostikou navazuje na teoretické znalosti i praktické dovednosti týkající se edukace žáků s omezením hybnosti, které si studenti osvojili v rámci předmětu Somatopedie 2. Cílem předmětu je prohloubit didaktické, intervenční a pedagogické schopnosti v kontextu moderních pedagogických trendů a přístupů. Struktura předmětu vychází ze závěrů výzkumů edukačního procesu žáků s omezením hybnosti a staví na procesuálním pojetí edukace a jednotlivých procesech, které edukace žáků s omezením hybnosti obsahuje. Dalším cílem a zároveň oblastí výuky je porozumění problematice vztahu a interakčnímu procesu s žáky s omezením hybnosti. Tematické okruhy: " Procesuální pojetí edukace (vstupní determinanty, průběh, výstupy a kontext edukace různých skupin žáků s omezením hybnosti). " Edukační procesy u žáků s omezením hybnosti (procesy adaptační, interakční, komunikační, sebeobslužné, osobnostního rozvoje a další), modely, popisy a kontext těchto procesů. " Moderní přístupy v diagnostice a intervenci (dynamická diagnostika a její ukázky, teorie zprostředkovaného učení, teorie strukturální kognitivní modifikace, FIE a další). " Přístupy klinické lingvistiky v problematice anartrie, terapie psaného jazyka a rozvoji komunikace. " Problematika vztahu a interakčního procesu mezi speciálním pedagogem a dětmi s omezením hybnosti (modely interakce, problémy v interakci a způsoby jejich kompenzace, vývoje dlouhodobého vztahu mezi dítětem s omezením hybnosti a speciálním pedagogem atd.). " Rozbor případových studií žáků s omezením hybnosti, náhled na edukaci jako proces a pojetí edukačního procesu v rámci životních příběhů žáka. Edukace v kontextu uceleného pojetí rehabilitace žáků s omezením hybnosti.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |