Předmět: Surdopedie 3

« Zpět
Název předmětu Surdopedie 3
Kód předmětu USS/TSD3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci žáků se sluchovým postižením. Připravit studenty na efektivní realizaci speciálněpedagogického poradenství, umožnit vytvoření požadovaných kompetencí v takovém rozsahu, aby byl absolvent schopen poskytovat speciálněpedagogické, poradenské a intervenční služby žákům se sluchovým postižením, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic žáků se sluchovým postižením. Obsahová stránka výuky zahrnuje seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního audioorálního dorozumívacího systému, který umožní žákovi se sluchovým postižením získat náležité klíčové kompetence a komunikační kompetence ve vizuálněmotorických a audioorálních dorozumívacích systémech. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s dětmi se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: - Specifika kurikula žáků se sluchovým postižením ve speciálních a integrovaných podmínkách. - Vytváření klíčových kompetencí žáků se sluchovým postižením v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. - Předpoklady vytváření komunikačních kompetencí žáků se sluchovým postižením. - Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. - psycholingvistické a sociolingvistické aspekty komunikace žáků se sluchovým postižením. - charakteristické rysy mluvní produkce žáků se sluchovým postižením. - Surdopedická intervence zaměřená na rozvoj sluchové percepce - Specifika surdopedického poradenství ve školním věku u žáků se sluchovým postižením

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní