Course: Specific Learning Disabilities 2

« Back
Course title Specific Learning Disabilities 2
Course code USS/TPU2
Organizational form of instruction Lecture + Exercise
Level of course Master
Year of study 4
Semester Summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Hlásná Eliška, Mgr.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Course content
Intervention in the specific learning difficulties, teaching materials, audiovisual technology. System of the service for children with specific learning difficulties in the Czech republic, evaluation.

Learning activities and teaching methods
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Intervention in the specific learning difficulties, teaching materials, audiovisual technology. System of the service for children with specific learning difficulties in the Czech republic, evaluation.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Written exam

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
Recommended literature
  • Kucharská, A. (Ed.). (1998). Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál.
  • LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole.. Praha: Portál.
  • LOOSEOVÁ, A.; PIEKERTOVÁ, N.; DIENEROVÁ, G. (2001). Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál.
  • Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
  • Mertin, V., & Zelinková, O. (1995). Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha: Portál.
  • Pokorná, V. (2007). Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Praha: Portál.
  • Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
  • Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
  • Zelinková, O. (2000). Poruchy učení. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching primary school classes 1 through 5 and special education (MD15) Category: Pedagogy, teacher training and social care 4 Recommended year of study:4, Recommended semester: Summer