Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Hlásná Eliška, Mgr.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Intervention in the specific learning difficulties, teaching materials, audiovisual technology. System of the service for children with specific learning difficulties in the Czech republic, evaluation.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
Intervention in the specific learning difficulties, teaching materials, audiovisual technology. System of the service for children with specific learning difficulties in the Czech republic, evaluation.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Kucharská, A. (Ed.). (1998). Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál.
-
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole.. Praha: Portál.
-
LOOSEOVÁ, A.; PIEKERTOVÁ, N.; DIENEROVÁ, G. (2001). Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál.
-
Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
-
Mertin, V., & Zelinková, O. (1995). Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha: Portál.
-
Pokorná, V. (2007). Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Praha: Portál.
-
Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
-
Zelinková, O. (2000). Poruchy učení. Praha: Portál.
|