Předmět: Speifické poruchy učení 2

« Zpět
Název předmětu Speifické poruchy učení 2
Kód předmětu USS/TPU2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Hlásná Eliška, Mgr.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Intervence u specifických poruch učení, projekty nápravy, didaktický materiál, využití audiovizuální techniky. Organizace péče o děti se specifickými poruchami učení v České republice, problematika jejich hodnocení a klasifikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Speciálně pedagogická intervence u specifických poruch učení, projekty nápravy, didaktický materiál, využití audiovizuální techniky. Organizace péče o děti se specifickými poruchami učení v České republice, problematika jejich hodnocení a klasifikace.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Kucharská, A. (Ed.). (1998). Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál.
  • LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole.. Praha: Portál.
  • LOOSEOVÁ, A.; PIEKERTOVÁ, N.; DIENEROVÁ, G. (2001). Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál.
  • Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
  • Mertin, V., & Zelinková, O. (1995). Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha: Portál.
  • Pokorná, V. (2007). Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Praha: Portál.
  • Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
  • Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
  • Zelinková, O. (2000). Poruchy učení. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní