Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Hlásná Eliška, Mgr.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Intervence u specifických poruch učení, projekty nápravy, didaktický materiál, využití audiovizuální techniky. Organizace péče o děti se specifickými poruchami učení v České republice, problematika jejich hodnocení a klasifikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Speciálně pedagogická intervence u specifických poruch učení, projekty nápravy, didaktický materiál, využití audiovizuální techniky. Organizace péče o děti se specifickými poruchami učení v České republice, problematika jejich hodnocení a klasifikace.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Kucharská, A. (Ed.). (1998). Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál.
-
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole.. Praha: Portál.
-
LOOSEOVÁ, A.; PIEKERTOVÁ, N.; DIENEROVÁ, G. (2001). Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál.
-
Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
-
Mertin, V., & Zelinková, O. (1995). Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha: Portál.
-
Pokorná, V. (2007). Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Praha: Portál.
-
Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
-
Zelinková, O. (2000). Poruchy učení. Praha: Portál.
|