Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní teoretická východiska psychopedie a její terminologie. Specifika poznávacích procesů a učení osob mentálně postižených.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Základní teoretická východiska psychopedie a její terminologie. Specifika poznávacích procesů a učení osob mentálně postižených. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BAJO, I. - VAŠEK, Š. (1994). Pedagogika mentálne postihnutých. Bratislava: Sapientia.
-
Krejčířová, O. (2004). Profesní příprava a pracovní uplatnění osob s mentálním postižením. Ostrava, Montanex.
-
Švarcová, I. (2007). Mentální retardace. Praha: Portál.
|