| Název předmětu | Psychopedie 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/TPD3 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 4 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- Alternativní vzdělávací programy a jejich využití v práci s mentálně postiženými. - Sociální čtení a jeho aplikace v individuální práci s mentálně postiženými. - Augmentativní komunikace, její tradice a efektivnosti při práci s mentálně postiženými. - Tvorbě individuálních plánů a tvorba podpůrných pomůcek pro elementární vyučování mentálně postižených. - Nové trendy v poradenské činnosti ve vztahu k uplatnění na trhu práce.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je uvedení do problematiky intervenčních postupů u osob s mentálním postižením a jiným duševním onemocněním. Student na konci výuky bude schopen orientovat se v oblastech uvedených ve výukových tezích. Výukové teze: - Alternativní vzdělávací programy a jejich využití v práci s mentálně postiženými. - Sociální čtení a jeho aplikace v individuální práci s mentálně postiženými. - Augmentativní komunikace, její tradice a efektivnosti při práci s mentálně postiženými. - Tvorbě individuálních plánů a tvorba podpůrných pomůcek pro elementární vyučování mentálně postižených. - Nové trendy v poradenské činnosti ve vztahu k uplatnění na trhu práce.
Student absolvováním předmětu získá vhled do problematiky intervenčních postupů u osob s mentálním postižením a jiným duševním onemocněním. Student na konci výuky bude schopen orientovat se v oblastech uvedených ve výukových tezích. Výukové teze: - Alternativní vzdělávací programy a jejich využití v práci s mentálně postiženými. - Sociální čtení a jeho aplikace v individuální práci s mentálně postiženými. - Augmentativní komunikace, její tradice a efektivnosti při práci s mentálně postiženými. - Tvorbě individuálních plánů a tvorba podpůrných pomůcek pro elementární vyučování mentálně postižených. - Nové trendy v poradenské činnosti ve vztahu k uplatnění na trhu práce. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v min. 80% seminářů, plnění sem. úkolů, složení zk. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |