| Název předmětu | Poruchy autistického spektra |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/TPAS |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty s problematikou poruch autistického spektra. Po jeho ukončení by měl být student schopen charakterizovat autismus, jedince s PAS a jeho projevy, popsat poruchy příbuzné autismu. Současně by měl získat přehled o možnostech výchovy a vzdělávání osob s PAS a dále možnostech pomoci a podpory ze strany státu, rodiny a organizací, které se problematikou PAS zabývají. Výukové teze: - Terminologické východiska problematiky PAS - Etiologie a etiopatogeneza PAS - Symtomatologie PAS (kvalitativní narušení v oblasti komunikace, kvalitativní narušení v oblasti sociální interakce, kvalitativní narušení oblasti imaginace a stereotypní projevy, nespecifické projevy autismu) - Klasifikace PAS (dle MKN-10 a DSM-V) - Raná péče o osoby s PAS - Edukační systém u osob s PAS - Poradenský servis určen osobám s PAS a její rodinám (rezort školství, zdravotnictví, sociálních věcí, neziskový sektor apod.) - Možnosti sociální podpory osobám s PAS - Specifika výchovy a vzdělávání osob s PAS. Možnosti vzdělávání a intervence v našich podmínkách i v zahraničí. - Nácvik přípravy strukturovaného učení (tvorba procesuálních schémat) - Alternativní a augmentativní formy komunikace u osob s PAS - Nácvik využití některých alternativních forem komunikace
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |