Předmět: Logoedie 3

« Zpět
Název předmětu Logoedie 3
Kód předmětu USS/TLO3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Stryková Eva, PaedDr.
Obsah předmětu
Poruchy hlasu. Narušení zvuku řeči. Symptomatické poruchy řeči.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická. Deset okruhů narušení komuniklační schopnosti (1. část) - terminologické vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika, logopedická intervence a prognóza.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. Terminologický a výkladový.. Žďár n.Sázavou: Edice LOGOPAEDIA CLINICA.
  • Kerekrétiová, A., & Fejglová, A. (2008). Velofaryngální dysfunkce a palatolalie: [klinicko-logopedický aspekt]. Praha: Grada.
  • Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava: Univerzita Komenského.
  • KNOPPOVÁ, P., KUČEROVÁ, J. (2006). Význam logopedické intervence u osob s psychiatrickou diagnózou. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Lechta, V., & Křížová, J. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Lechta, V., & Křížová, J. (2011). Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál.
  • Lejska, M. (2003). Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido.
  • Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní