Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Stryková Eva, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
Poruchy hlasu. Narušení zvuku řeči. Symptomatické poruchy řeči.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická. Deset okruhů narušení komuniklační schopnosti (1. část) - terminologické vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika, logopedická intervence a prognóza.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. Terminologický a výkladový.. Žďár n.Sázavou: Edice LOGOPAEDIA CLINICA.
-
Kerekrétiová, A., & Fejglová, A. (2008). Velofaryngální dysfunkce a palatolalie: [klinicko-logopedický aspekt]. Praha: Grada.
-
Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava: Univerzita Komenského.
-
KNOPPOVÁ, P., KUČEROVÁ, J. (2006). Význam logopedické intervence u osob s psychiatrickou diagnózou. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Lechta, V., & Křížová, J. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Lechta, V., & Křížová, J. (2011). Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál.
-
Lejska, M. (2003). Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
|