Předmět: Logopedie 3 s diagnostikou

« Zpět
Název předmětu Logopedie 3 s diagnostikou
Kód předmětu USS/TLG3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Křížkovská Petra, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Stryková Eva, PaedDr.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Dřevojánková Jana, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení si problematiky narušení plynulosti řeči, symptomatických poruch řeči u vybraných typů primárního zdravotního postižení a dysartrie, včetně návaznosti na DMO. Vše se specifikací mladšího školního věku a zvláštním zaměřením na problematiku diagnostiky. " Narušení plynulosti řeči. Balbuties - terminologie a klasifikace - historický vývoj náhledu na poruchu a její subtypy, etiologie - srovnání medicínského, psychologického a pedagogického náhledu na příčiny balbuties. Komparace se zahraničními historickými i aktuálními přístupy. " Balbuties - symptomatologie, diagnostika a diferenciální diagnostika. Diagnostické přístupy, metody, techniky, diagnostické a registrační pomůcky. " Balbuties - základy intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Tumultus sermonis - terminologie, etiologie, symptomatologie, diagnostika a diferenciální diagnostika, základy intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči - obecná terminologie a klasifikace. Symptomatické poruchy řeči u senzorického - zrakového a sluchového postižení - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči - terminologie a klasifikace. Symptomatické poruchy řeči u mentálního a somatického postižení - symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Symptomatické poruchy řeči u poruch autistického spektra, psychických a neurotických poruch, neurologických onemocnění. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Downův syndrom a jeho důsledky v oblasti verbální i neverbální komunikace. Možnosti diagnostiky a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Alternativní a augmentativní komunikace, logopedické pomůcky a technika. Terminologie, klasifikace, aplikace v diagnostice a intervenci v rámci jednotlivých okruhů narušené komunikační schopnosti. " Dysartrie - terminologie, klasifikace - vývojová a získaná forma, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. " Dysartrie a diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. " Specifika dysartrie u DMO. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní