Název předmětu | Etopedie 5 |
---|---|
Kód předmětu | USS/TEP5 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Etopedie 5 bude seznámení studentů se základními typy intervencí u u dětí s projevy rizikového a problémového chování v podmínkách škol, školských poradenských zařízení, školských zařízení pro výkon institucionální výchovy preventivně výchovné péče. a. Zaměříme se na možnosti edukační, poradenské a terapeutické intervence pro osoby cílových skupin budeme specifikovat vybrané intervenční programy. - Školní poradenské pracoviště, školská poradenská zařízení, školská zařízení pro výkon institucionální výchovy a preventivně výchovnou péči a jejich možnosti intervence u dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. - Diagnostické přístupy k dětem s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (statické a dynamické přístupy). - Potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů u osob cílových skupin. - Specifika terapeutické a poradenské intervence u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování. - Specifika individuální práce (komunikace, vedení rozhovoru, poradenský proces, vztah pracovník klient). - Práce s rodinou, systemické a narativní přístupy. - Práce se skupinou, skupinová dynamika, specifika práce s dětskou skupinou. - Psychoterapeutické přístupy, využití prvků psychoterapie u osob cílových skupin. Terapeutický proces, vztah terapeut a klient). - Socioterapeutické přístupy, využití socioterapie u osob cílových skupin.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |