Název předmětu | Etopedie 4 |
---|---|
Kód předmětu | USS/TED4 |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je uvedení do oboru v jeho širším pojetí, tedy problematika migrantů, menšin, závislostního chování, ale i emočních poruch a syndromu CAN. Student bude schopen orientovat se v oblastech uvedených ve výukových tezích. Výukové teze: - Problematika uprchlictví, děti cizinců v českých školách. - Sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, příčiny, prevence, projevy, intervenční programy. - Specifika romské rodiny v minulosti, v současnosti, romský žák. - Osoby ohrožené prostředím - historický a sociokulturní kontext. - Psychická deprivace - příčiny, projevy, následky. Základní psychické potřeby, psychická deprivace a resilience. - Syndrom CAN - týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání - příčiny, projevy, diagnostika, možnosti intervence, ochrana a prevence. - Emoční poruchy - např. separační úzkost, školní fobie, specifika dítěte s emoční poruchou v podmínkách školy a školského zařízení. - Disharmonický vývoj osobnosti a psychotický vývoj v dětském věku - specifika práce v podmínkách školy a školského zařízení. - Nealkoholové drogy, rozdělení, závislost a rozvoj závislosti, systém péče o uživatele. Specifika u dětí do 15 let. - Alkohol a tabák, závislost a rozvoj závislosti, systém péče o uživatele, výzkumy a trendy, právní úprava ve vztahu k dětem a mládeži. Specifika u dětí do 15 let.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |