| Název předmětu | Dramaterapie |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/TDRM |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- vymezení pojmu dramaterapie, - interdisciplinarita vědního oboru, - výčet a charakteristika metod dramaterapie, - struktura DT lekce, - diference dramaterapie a psychodramatu, - Vývojové techniky, techniky warm up, - kompetence psychoterapeuta, - etika v psychoterapii, - možnosti supervize.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Student dosáhne základné teoretické znalosti a praktické dovednosti s využitím alternativních zdrojů - prostředků dramatického umění - v rámci práce s osobami se speciálním potřebami. Výukové teze: - vymezení pojmu dramaterapie, - interdisciplinarita vědního oboru, - výčet a charakteristika metod dramaterapie, - struktura DT lekce, - diference dramaterapie a psychodramatu, - Vývojové techniky, techniky warm up, - kompetence psychoterapeuta, - etika v psychoterapii, - možnosti supervize.
Po absolvování předmětu student dosáhne základné teoretické znalosti a praktické dovednosti s využitím alternativních zdrojů - prostředků dramatického umění - v rámci práce s osobami se speciálním potřebami. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Systematické pozorování studenta
Účast min. 80% seminářů, aktivní zapojení se do aktivit. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |