Předmět: Pedagogika předškolního věku a základy psychologie

« Zpět
Název předmětu Pedagogika předškolního věku a základy psychologie
Kód předmětu USS/SZZPP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Petrová Alena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem zkoušky je prokázat teoretické znalosti z daného předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem zkoušky je prokázat teoretické znalosti z daného předmětu.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
Splnění studijních povinností v plném rozsahu daném akreditací příslušného oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu
Doporučená literatura
  • FONTANA, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál.
  • Kolláriková, Z., Pupala, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
  • NELEŠOVSKÁ, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
  • Piaget, J., & Inhelderová, B. (2007). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
  • Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha : Portál.
  • RAŠKOVÁ, M. (1999). Úvod do elementárního učení o přírodě a společnosti. (Historie, současnost a perspektivy prvouky). Olomouc : VUP.
  • VAVRDOVÁ, A. (2009). Didaktika vlastivědy. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr