Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení a základy tyflopedie. PROR, školský systém, tyflodidaktika, tyflotechnika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Vymezení a základy tyflopedie PROR, školský systém, tyflodidaktika, tyflotechnika V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Absolvování podmiňujícího předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BALUNOVÁ, K., HEŘMANKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc, VUP.
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jesenský, J. (2002). Základy komprehenzivní tyflopedie. Hradec Králové : Gaudeamus.
|