Název předmětu | Paliativní a hospicová péče |
---|---|
Kód předmětu | USS/RPHP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Studijní předmět je vymezen jako teoreticko-praktická studijní koncepce, která vychází z aktuálnosti potřeb klientely v rámci paliativní péče / paliativní medicíny nejen v institucionálních podmínkách zdravotnických zařízení, ale také v hospicích a - v neposlední řadě - v přirozeném sociálním a domácím prostředí klienta (nemocného, pacienta, příjemce podpory a péče). Studijní předmět vymezuje, popisuje a analyzuje filozofii paliativní a hospicové péče, jednotlivé typy zařízení, v rámci kterých jsou poskytovány vysoce specializované individuálně koncipované intervence klientele nevyléčitelně nemocných a umírajících. Klíčovými koncepty studijního předmětu jsou dysfunkční potřeby umírajících klientů, "end-of-living" problematika, konceptualizace hospicové péče, paliativního přístupu, důstojné umírání, spirituální a duchovní potřeby cílové skupiny osob nevyléčitelně nemocných a oblast klidného a důstojného odchodu v podobě smrti. Nedílnou součástí studijního předmětu je seznámení se s problematikou provázení umírajících, podpory rodiny a poradenství pro pozůstalé, včetně velmi důležité fáze truchlení.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
(1) Aktivní účast na cvičeních předmětu (2) Ověření znalostí buď souhrnným písemným testem, nebo vypracováním zadaného úkolu k tématu, nebo zpracování skupinově zadané práce založené na kritickém myšlení k tématu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |