Název předmětu | Somatopatologie |
---|---|
Kód předmětu | USS/PSMT |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům základní orientaci v oboru somatopatologie. Studentům budou představeny základy oborů patologie, patofyziologie a samozřejmě jejich vzájemné mezioborové provázání. Při studiu budou čerpat znalosti z již proběhlé výuky předmětu somatologie. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů a to v takovém rozsahu aby na poznatky zde získané mohli navázat při dalším studiu. Výukové teze a náplň předmětu: - Poruchy a onemocnění CNS - Poruchy a onemocnění periferní nervové sousty - Poruchy vidění, patologie a onemocnění oka, poruchy přenosu - Poruchy slyšení, patologie a onemocnění sluchového aparátu - Patologie a onemocnění krku a hlasivek - Onemocnění a patologie svalstva a kostí - Poruchy přenosu signálu na nervosvalové ploténce, ochrnutí, dystrofie - Patologické stavy a onemocněné srdce a kardiovaskulárního aparátu - Patologické stavy a onemocněné plic - Hypoxie, asfyxie, otrava CO, CO2 - Patologie nitrobřišních orgánů - Vliv životního stylu na patologické procesy těla Vybrané teze pro individuální práci studentů: - Dědičné onemocnění CNS - Svalová dystrofie, možnost rehabilitace - Glaukom a další poruchy terče zrakového nervu - Centrální slepota - Centrální hluchota - Kochleární aparát a jeho využití - Návykové látky a patologie kardiovaskulárního systému - Hypoxie a její vliv na dítě - Porušení míchy a míra následků Studenti vypracují seminární práci na vybrané téma v rozsahu 10 stran A4
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |