Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika |
---|---|
Kód předmětu | USS/PSDG |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem disciplíny je seznámit studenty s teoretickými základy a obecnou metodologií speciální diagnostiky, se základním vymezením předmětu a pojmů, s diagnostickou terminologií v širším slova smyslu jakožto východiskem pro speciálněpedagogickou diagnostiku v rámci jednotlivých speciálněpedagogických disciplín ("-pedií"). Součástí výuky je historický obraz vývoje disciplíny, jeho dobové trendy a současná aktualizace, dále pak rozvíjení dovednosti v oblasti obecně pedagogické, sociologické a (klinicky) psychologické diagnostiky v propedeutickém významu ve vztahu ke speciálněpedagogické diagnostice. Výukové teze: - Vymezení jednotlivých druhů diagnostiky a terminologie. - Diagnostika a diagnóza, kvantitativní a kvalitativní diagnostické přístupy. - Historický pohled na vývoj speciálněpedagogické diagnostiky. - Obecné klinické metody ve speciálněpedagogické diagnostice. - Testové metody ve speciálněpedagogické diagnostice - Obligátní diagnostika, přehled nejběžnějších vyšetření ve školských poradenských zařízeních - Diagnostická hodnota dětské kresby, zátěžové situace ve výtvarném projevu dětí, základní kresebné testy - Hrové aktivity ve speciálněpedagogické diagnostice, rozbor produktů činnosti.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |