Název předmětu | Průběžná speciálněpedagogická praxe |
---|---|
Kód předmětu | USS/PPSX |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Průběžná spec. ped. praxe je zaměřena na poznávání prostředí speciálně pedagogických zařízení pečující o děti se speciálními (vzdělávacími) potřebami předškolního či raného věku působících v resortu školství (např. mateřské školy, přípravné ročníky základních škol, školská poradenská zařízení, apod.), resortu sociálním (např. střediska rané péče, denní stacionáře, domovy, azylové domy apod.), a zařízení jiných (např. dětské domovy pro děti do 3 let, dětská centra, jesle apod.). Praxe se v neposlední řadě může uskutečnit ve školských zařízeních, kde jsou v rámci společného vzdělávání vzdělávány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (tzv. běžné školy). Po organizační stránce se praxe zaměřuje na seznámení se s využíváním speciálně pedagogických postupů v každodenní praxi zařízení. Studenti by měli být přítomni při výkonu speciálněpedagogické diagnostiky a diferenciální diagnostiky, při nácviku používání kompenzačních a protetických pomůcek, při logopedické péči, při speciálněpedagogických intervencích apod. Ze strany studentů se bude jednat zejména o formu pozorování probíhajících intervencí a jejich následného rozboru s odpovědným odborným mentorem ze zařízení.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |