Předmět: Souvislá speciálněpedagogická praxe 2

« Zpět
Název předmětu Souvislá speciálněpedagogická praxe 2
Kód předmětu USS/POX2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Grohmann Ivana, Mgr. Bc. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Souvislá spec. ped. praxe 2 probíhá v zařízení zaměřeném na péči o děti v předškolním příp. raném věku. Tato praxe (nebo souvislá spec. ped. praxe 3) probíhá v zařízení, které se zaměřuje na práci s dětmi s narušenou komunikační schopností. Absolventi studijního programu Učitelství pro MŠ a speciální pedagogika budou kvalifikovanými logopedickými asistenty a ve spec. ped. zařízení tohoto typu získají zkušenosti s prací s cílovou skupinou dětí s narušenou komunikační schopností. Pokud tato praxe neprobíhá v spec. ped. zařízení zaměřeném na péči o děti s narušenou komunikační schopností, může se uskutečnit ve spec. ped. zařízeních pečujících o děti s jinými speciálními potřebami, buď školského typu (např. mateřské školy, přípravné ročníky základních škol, školská poradenská zařízení, apod.), v zařízeních sociálních služeb (např. stacionář, domov, středisko rané péče, apod.) nebo v jiných zařízeních (např. jesle, dětská centra, apod.). Praxe se v neposlední řadě může uskutečnit ve školských zařízeních, kde jsou v rámci společného vzdělávání vzdělávány děti se speciálními vzdělávacími potřebami (tzv. běžné školy). V rámci této praxe budou studenti přítomni práci s cílovou skupinou, měli by se ovšem již více zaměřit na samostatné (se supervizí odborného metodika) plánování, organizování a provádění speciálněpedagogických činností - diagnostiku, reedukaci, poradenství, speciálněpedagogické intervence, logopedickou péči apod. Studenti budou pracovat s dokumentací dětí a daného zařízení (ve školách se školními vzdělávacími programy, individuálními vzdělávacími plány, plány pedagogické podpory, doporučeními ze školských poradenských zařízení, apod.; v zařízeních sociálních služeb s vnitřními pravidly daného zařízení, individuálním plánem rozvoje klienta, smlouvami mezi poskytovatelem a uživatelem sociální služby, apod.).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní