Předmět: Logopedie 2

« Zpět
Název předmětu Logopedie 2
Kód předmětu USS/PLG2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pudelková Viktorie Hedvika, Mgr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
  • Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
  • Vrbová Lucie, Mgr.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Čermáková Martina, Mgr.
  • Křížkovská Petra, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Stryková Eva, PaedDr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
1. Získaná neurotická nemluvnost - základy terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie a intervence v předškolním věku. 2. Narušení článkování řeči- dyslalie a dysartrie. Základy terminologie, klasifikace, etiologie v předškolním věku. 3. Dyslalie a dysartrie - symptomatologie, diagnostika, diferenciální diagnostika v předškolním věku. 4. Dyslalie a dysartrie - intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce v předškolním věku. 5. Poruchy v dětském věku - dysfonie. Základy terminologie, klasifikace, etiologie. 6. Dysfonie - symptomatologie, diagnostika v předškolním věku. 7. Dysfonie - intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. 8. Narušení zvuku v dětském věku - rinolálie a palatolálie . Základy terminologie, klasifikace, etiologie. 9. Rinolálie a palatolálie - symptomatologie, diagnostika, diferenciální diagnostika. 10. Rinolálie a palatolálie - intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce. 11. Narušení plynulosti řeči v dětském věku - balbuties a tumultus sermonis. Základy terminologie, klasifikace, etiologie. 12. Balbuties a tumultus sermonis - symptomatologie, diagnostika, diferenciální diagnostika. 13. Balbuties a tumultus sermonis - intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní