Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do tyflopedie. Teorie oboru,klasifikace,komplexní služby,specifika jednotlivých kategorií Předmět byl inovován prostřednictvím multimediální publikace (Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením), vzniklé na základě řešení projektu Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Úvod do tyflopedie. Teorie oboru,klasifikace,komplexní služby,specifika jednotlivých kategorií Předmět byl inovován prostřednictvím multimediální publikace (Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením), vzniklé na základě řešení projektu Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Studium speciální pedagogiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Hanuš Kraus. (1997). Kompendium očního lékařství. Praha: Graga Publishing.
-
KVĚTOŇOVÁ,-ŠVECOVÁ, L. (2000). Oftalmopedie.. Brno: Paido.
-
Ludíková, L. (1988). Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého.
|