Cílem předmětu je získat praktické zkušenosti a dovednosti při práci s?klientelou se zrakovým postižením prostřednictvím souvislé praxe. Během svého studia mají studenti za úkol ve třech semestrech absolvovat speciálněpedagogickou ? tyflopedickou praxi v zařízeních zastupujících tři rezorty (v kterém semestru si vyberou, který rezort, zůstává na nich ? praxi si domlouvají sami a podléhá schválení garanta praxe) ? MŠMT (zde si student může vybrat praxi ve školském zařízení, kde je edukováno dítě či žák se zrakovým postižením ? SPC, MŠ, ZŠ, SŠ), zdravotnictví a MPSV. Součástí této praxe jsou jak náslechy v daném (vybraném) zařízení, přímá činnost, rozbor hodin uvádějícím pracovníkem a v neposlední řadě reflexní seminář, na kterém bude praxe představena před skupinou spolužáků a pedagogem a bude provedena reflexe samotným studentem i pedagogem a spolužáky. Do počtu hodin stáže je začleněna pouze přímá práce a náslechy v zařízení, již ne reflexe, rozbory hodin, přípravy či zpracování deníku z praxe. Doporučená: TRUHLÁŘOVÁ, Z. (2015). Odborné praxe v kontextu pregraduální přípravy sociálních pracovníků. Vydání první. Hradec Králové: Gaudeamus. 108 stran. ISBN 978-80-7435-412-0. HRDLIČKOVÁ, A. (2013). Odborná praxe v prostředí vysokého školství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 119 s. Spisy Právnické fakulty Masarykovy univerzity; sv. 452 = Acta Universitatis Brunensis Iuridica; no. 452. Řada teoretická. ISBN 978-80-210-6448-5.. KOCIÁNOVÁ, S. (2011). Odborný seminář k odborné praxi: studijní opora pro kombinovanou formu studia. Ostrava: Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální Ostrava-Mariánské Hory. 66 l. ISBN 978-80-87540-34-3.
|