Název předmětu | Výcvik v terénu: praktické poradenské dovednosti |
---|---|
Kód předmětu | USS/NVTE |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Obsahem předmětu je týdenní výcvik studentů, který je zaměřen na nácvik konkrétních poradenských situací. Na simulovaných příkladech budou představovány a nacvičovány poradenské situace z oblasti: - Zásady komunikace s rodinou dítěte s postižením (přizpůsobení komunikačních strategií situaci v rodině) - Rozvoj komunikačních kompetencí jednotlivých členů rodiny - Poradenství u rodin s dítětem s život limitující diagnózou - Identifikace poradenské zakázky (rozhovor s klientem - jeho zákonným zástupcem) - Představení kazuistik z poradenského sektoru - ve zdravotnictví, školství a v sociálních službách - Komunikace s pracovníky institucí, které se podílely (podílí) na řešení poradenské zakázky - Průběh poradenské služby - Krizová intervence - Oblast supervize a sebepéče v pomáhajících profesích Povinná literatura: BROŽ, Filip a Daniela VODÁČKOVÁ. Krizová intervence v kazuistikách. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0811-2. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Vydání osmé, v Portále sedmé. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1147-1. TOMALOVÁ, P., DUPALOVÁ, P., MICHALÍK, J. Jaké to je?... slyšet o nemoci svého dítěte...: sociální a psychická podpora rodičů dítěte v domácí péči se závažnou a nepříznivou diagnózou. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4852-7. TOMALOVÁ, P., MAŠTALÍŘ, J., DUPALOVÁ, P. Co je dobré vědět? ...při péči o nemocné dítě...: specifika domácí péče z pohledu odborníků a osob pečujících o dítě dlouhodobě nemocné a těžce zdravotně postižené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5145-9. VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1704-6. ŠPATENKOVÁ, N. Krize a krizová intervence. Praha: Grada, 2017. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5327-0.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |