Předmět: Surdopedie poradenství

« Zpět
Název předmětu Surdopedie poradenství
Kód předmětu USS/NURP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Kučerová Anna, Mgr. Ph.D.
  • Voralová Monika, Mgr. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
  • Štěpničková Nikola, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní realizaci poradenského procesu při poskytování speciálněpedagogického poradenství jedincům se sluchovým postižením, umožnit vytvoření požadovaných kompetencí v takovém rozsahu, aby byl absolvent schopen poskytovat speciálněpedagogické, poradenské a intervenční služby jedincům se sluchovým postižením včetně jejich zákonných zástupců a vzdělavatelů. Obsahová stránka výuky seznamuje studenty se specifiky interkulturní a intrakulturní komunikace jedinců se sluchovým postižením a vnějšími i vnitřními determinanty poradenského procesu u těchto jedinců. Zahrnuje informace o podmínkách poradenského procesu a formách intervence u dětí, žáků a dospělých jedinců se sluchovým postižením v rámci systému zařízení pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami a v podmínkách integrace. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s jedinci se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: - psycholingvistické a sociolingvistické aspekty interkulturní komunikace jedinců se sluchovým postižením - vizuálněmotorické komunikační systémy v poradenské praxi - charakteristické rysy mluvní produkce jedinců se sluchovým postižením - surdopedická intervence zaměřená na rozvoj sluchové a zrakové percepce - specifika surdopedické intervence a poradenství v raném a předškolním věku - specifika surdopedické intervence a poradenství ve školním a adolescentním věku, - surdopedická intervence a poradenství v dospělosti a stáří

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní