Cílem předmětu Etopedie - poradenství a intervence bude seznámení studentů s principy hodnocení a diagnostiky osob s psychosociálním ohrožením a narušením. Zaměříme se na možnosti nejenom tradiční diagnostiky, tedy statické postupy, ale také na dynamické přístupy, které charakterizují i potenciál jedince, ty zahrnují jak samotný diagnostický proces, tak intervenci a výstupem je obraz kognitivních, emocionálních, sociálních dispozic jedince, který obsahuje i popis jeho schopnosti učení. Zaměříme se na možnosti edukační, poradenské a terapeutické intervence pro osoby cílových skupin. Tématické zaměření: " Školní poradenské pracoviště, školská poradenská zařízení, zařízení pro výkon institucionální výchovy a preventivně výchovnou péči a jejich role v diagnostickém procesu dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. " Diagnostické přístupy k dětem s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. " Dynamický přístup při hodnocení a diagnostice dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. " Poradenské práce u dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v podmínkách školského poradenského pracoviště. " Poradenské práce u dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v kontextu preventivně výchovné péče. " Poradenská práce u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování v kontextu zařízení pro výkon institucionální výchovy, práce s rodinným systémem. " Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu sociálně právní ochrany a zdravotnického zařízení, potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů. " Specifika terapeutické intervence u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování (individuální, skupinová práce, práce s rodinou). " Psychoterapeutické přístupy, využití prvků psychoterapie u osob cílových skupin, socioterapie a expresivní (kreativní) terapie. " Intervenční programy pro rozvoj kognitivních funkcí, emocí a sociálních vztahů (Program instrumentálního obohacení R. Feuersteina, Strategie konceptuálního vyučování M. Nyborga).
|