Předmět: Speciálněpedagogická diagnostika 2

« Zpět
Název předmětu Speciálněpedagogická diagnostika 2
Kód předmětu USS/NSD2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Diagnostické postupy v PPP (diagnostika školní připravenosti) Diagnostické postupy v PPP (SPU, diferenciální diagnostika) Diagnostické postupy v PPP (problémy v chování, nadání a mimořádné nadání, oslabení kognitivního výkonu, OMJ, sociální specifika) Diagnostické postupy v SPC (NKS, tělesné postižení, mentální postižení, oslabení kognitivního výkonu, PAS či jiná psychická onemocnění, sluchové postižení, zrakové postižení) oblasti, formy a postupy diagnostiky, dostupné diagnostické nástroje. Diagnostika vztahů ve třídě Povinná literatura: BASLEROVÁ, P. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. (Diagnostické domény pro žáky se zrakovým postižením). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3051-5. BLAŽKOVÁ, R. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení. MUNI Press, 2017. . POTMĚŠIL, M. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. (Diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3053-9. VALENTA, M. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. (Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3055-3. VRBOVÁ, R. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. (Diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3056-0. VÁGNEROVÁ, M. Vývoj pozornosti a exekutivních funkcí. Praha: Raabe. 2020 ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení a specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2015. Doporučená literatura: ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., ŽAMPACHOVÁ, Z. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. (Diagnostické domény pro žáky s poruchami autistického spektra). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3054-6.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní