Předmět: Teorie a praxe speciální pedagogiky raného věku 1

« Zpět
Název předmětu Teorie a praxe speciální pedagogiky raného věku 1
Kód předmětu USS/NRV1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Postavení rodiny a dítě s postižením Raná péče jako sociální služba Anamnestická data v práci s rodinou s postižením Individuální plánování v raném věku Plánování a praktické aktivity v rané intervenci Diagnostické závěry mezioborově Speciální pedagog a další pomáhající profese Intervence v raném věku cílová skupina Intervence v raném věku úskalí Diagnóza není hotova co je třeba?

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Poznat teorii a praxi speciální pedagogiky raného věku
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
Předchozí kurzy speciální pedagogiky a psychologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • KLENKOVÁ, J. A KOL. (2005). Diagnostika předškoláka. Brno : MC nakladatelství.
  • OPATŘILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.. Brno: MU.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr