Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Postavení rodiny a dítě s postižením Raná péče jako sociální služba Anamnestická data v práci s rodinou s postižením Individuální plánování v raném věku Plánování a praktické aktivity v rané intervenci Diagnostické závěry mezioborově Speciální pedagog a další pomáhající profese Intervence v raném věku cílová skupina Intervence v raném věku úskalí Diagnóza není hotova co je třeba?
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Poznat teorii a praxi speciální pedagogiky raného věku
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Předchozí kurzy speciální pedagogiky a psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KLENKOVÁ, J. A KOL. (2005). Diagnostika předškoláka. Brno : MC nakladatelství.
-
OPATŘILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.. Brno: MU.
|