Předmět: Diagnostika a poradenství u žáků se specifickými poruchami chování

« Zpět
Název předmětu Diagnostika a poradenství u žáků se specifickými poruchami chování
Kód předmětu USS/NDPE
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Elznerová Iva, Mgr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
  • Orság Libor, Mgr.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Principy speciálně pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami chování Dynamická diagnostika žáků se specifickými poruchami chování Principy poradenství žáků se specifickými poruchami chování Metodika práce s kontraktem s rodiči žáků se specifickými poruchami chování Úspěšné techniky u žáků se specifickými poruchami chování Principy kognitivně behaviorální terapie v praxi speciálního pedagoga Povinná literatura: PÖTHE, P. Emoční poruchy v dětství a dospívání. 3., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2020. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-1038-4. JUCOVIČOVÁ, D. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4. MICHALOVÁ, Z., PEŠATOVÁ, I.. Specifické poruchy učení a chování v inkluzivním prostředí základní školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011. ISBN 978-80-7372-815-1. RE, A. M. a A. CAPODIECI. Understanding ADHD: a guide to symptoms, management and treatment. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. Understanding atypical development. ISBN 978-0-367-19324-9. VRBOVÁ, R., FELCMANOVÁ, L. Metodika kariérového poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností a žáky se specifickými poruchami učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6112-0. Doporučená literatura: ERNSTEN, H. ADHD u dospělého pacienta. Praha: Maxdorf, [2020]. ISBN 978-80-7345-669-6. HISCOCK, H., SCIBERRAS, E., ed. Sleep and ADHD: an evidence-based guide to assessment and treatment. [London]: Academic Press, an imprint of Elsevier, [2019]. ISBN 978-0-12-814180-9.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní