Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Problematika tyflopedické péče o osoby v dospělém věku. Student bude seznámen s problematikou tyfloandragogiky, tyflodidaktiky, pracovního uplatnění a rekvalifikace osob se zrakovým postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Problematika tyflopedické péče o osoby v dospělém věku se zaměřením na tyflodidaktiku, pracovní uplatnění a rekvalifikaci osob se zrakovým postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Účast a absolvování základů speciální pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v dospělém a seniorském věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jesenský, J. (2002). Základy komprehenzivní tyflopedie. Hradec Králové : Gaudeamus.
-
Ludíková, L. (2006). Tyflopedie - Andragogika.. Olomouc : UP.
|