| Název předmětu | Teatroterapie 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/MTT3 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět navazuje na Teatroterapii I a teatroterapii II a je zaměřen na hlubší poznání specifik daného oboru, především prozkoumává variabilitu přístupů vzhledem k cílové skupině, přičemž se zaměřuje na nejčastější cílové skupiny (jedince s mentálním postižením, s PAS aj.). Studenti budou seznámeni s nejnovějšími trendy v oblasti teatroterapeutického procesu, zvláště se zahraničními přístupy využívající jak narativních postupů, tak i postupů rehabilitačních na úrovni hluboké práce s tělem a plastického pohybu. Bude detailně vydefinována role teatroterapeutického asistenta a bude vymezen teaotroterapeutický proces versus specifické divadlo. Studenti by měli po absolvování předmětu: - Umět definovat specifika teatroterapeutického procesu u vybraných cílových skupin. - Být seznámeni s nejnovějšími světovými trendy oboru. - Vymezit roli teatroterapeutického asistenta s terapeutického i estetického hlediska. - Rozlišit pojmy specifické divadlo a teatroterapeutický proces. Povinná literatura: BARTON-FARCAS, S. (2018). Disability and theatre.London: Taylor & Francis. GRONEMEYER, A. (2004) Divadlo. Brno: Computer Press. LUKAVSKÝ, R. (1978). Stanislavského metoda herecké práce. Praha: SPN. MARTINEC, V. (2003). Herecké techniky a zdroje herecké tvorby. Praha: IPOS. POLÍINEK, M. D. (2020). Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory. Olomouc: Univerzita Palackého. POLÍNEK, M. D. (2015) Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého. POLÍNEK, M. & RŮŽIČKA, M. (2013) Úvod do studia dramaterapie, teatroterapie, zážitkové pedagogiky a dramiky. Olomouc: P- Centrum. ZINKER, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
K udělení zápočtu je nezbytná účast alespoň 80% a aktivní participace na semináři. K udělení zkoušky je třeba zpracovat a prezentovat studii o významném inkluzivním divadle. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |