Předmět: Teatroterapie 2

« Zpět
Název předmětu Teatroterapie 2
Kód předmětu USS/MTT2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět navazuje na Teatroterapii I a je zaměřen na hlubší poznání specifik daného oboru, především prozkoumává účinné faktory vlastní pouze teatroterapeutickému procesu, jako je paradox teatroterapeutického zacílení, variabilita jednotlivých fází teatroterapeutického procesu aj. Dále jsou studenti seznamováni také s jednotlivými profesemi, které participují na teatroterapeutickém procesu a jejich specificích oproti klasické dramatické tvorbě. Studenti by měli po absolvování předmětu: - Umět definovat specifika teatroterapeutického procesu. - Vymezit typy teaiotroterapeutických cílů a porozumět jejich paradoxní vzájemnosti. - Specifikovat jednotlivé profese a jejich místo v teatroterapeutickém procesu. - Umět variovat jednotlivé fáze teatropterapeutických projektů. Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: BARTON-FARCAS, S. (2018). Disability and theatre.London: Taylor & Francis. GRONEMEYER, A. (2004) Divadlo. Brno: Computer Press. LUKAVSKÝ, R. (1978). Stanislavského metoda herecké práce. Praha: SPN. MARTINEC, V. (2003). Herecké techniky a zdroje herecké tvorby. Praha: IPOS. POLÍINEK, M. D. (2020). Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory. Olomouc: Univerzita Palackého. POLÍNEK, M. D. (2015) Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého. Doporučená literatura: POLÍNEK, M. & RŮŽIČKA, M. (2013) Úvod do studia dramaterapie, teatroterapie, zážitkové pedagogiky a dramiky. Olomouc: P- Centrum. ZINKER, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní