Název předmětu | Teorie speciální pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | USS/MTSE |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět rozvíjí a prohlubuje poznatky a dovednosti získané v bakalářském běhu studia. Zaměřuje se především na činitele procesu speciálněpedagogické intervence, diagnostiky a poradenství v kontextu specifik jednotlivých oblastí ucelené rehabilitace osob se zdravotním postižením či jinou příčinou znevýhodnění. Tato specifika jsou rovněž analyzována dle věku zástupců cílových skupin a dílčích diagnostických kritérií daných respektovaným klasifikačními systémy. Tematické okruhy: - Diagnostická kritéria vybraných diagnostických skupin - Speciálněpedagogická metodologie - Diagnostika v dětském a dospělém věku - Diagnostika jako východisko SPP poradenství - Klinické metody - Standardizované metody - Přístupy a intervenční strategie u vybraných diagnostických skupin Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: DSM 5 (2015). Praha: Portál KAUFFMAN, J. (2017). Handbook of Special Education. Taylor and Francis Ltd. SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada. SVOBODA, M. (2021). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. VALENTA, M. (2015). Slovník speciální pedagogiky. Praha: Portál. WÁGNEROVÁ, M. (2000). Psychologie handicapu. Praha: Karolinum. Doporučená literatura: HORNBY, G. (2016). Inclusive Special Education. New York: Springer. MÜLLER, O. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada. NAJBRTOVÁ, K. (2017). Projektivní metody v psychologické diagnostice. Praha: Portál. VALENTA, M. (2014). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. VALENTA, M., MÜLLER, O. (2021). Psychopedie. Praha: Parta.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |