Předmět: Metody psychoterapie 2

« Zpět
Název předmětu Metody psychoterapie 2
Kód předmětu USS/MPT2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Psychoterapií rozumíme záměrné a cílené používání psychoterapeutických prostředků kvalifikovaným odborníkem ? psychoterapeutem v souladu s vědeckými poznatky. V předmětu metody psychoterapie se budeme zabývat nejběžnějšími psychoterapeutickými postupy, jako jsou: - Integrativní psychoterapie - Kognitivně behaviorální psychoterapie - Psychoanalytická psychoterapie - Systemická psychoterapie - Neuropsychoterapie - Gestalt psychoterapie Povinná literatura: EVANS, Kenneth a Maria GILBERT. Úvod do integrativní psychoterapie. Praha: Triton, 2011. Psyché (Triton). GAVENDOVÁ, Nora. Kognitivně-behaviorální přístupy v praxi pedagoga. Praha: Grada, 2021. Pedagogika (Grada). LEČBYCH, Martin. Úvod do psychoterapie pro pracovníky v institucionální výchově: společnost, osobnost, vztah. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. VYMĚTAL, Jan. Úvod do psychoterapie. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ZEIG, Jeffrey K. Umění psychoterapie: C. Rogers, V. Satirová, P. Watzlawick, A. Ellis, A. Beck, A. Lazarus a další. Praha: Portál, 2005. Doporučená literatura: ŠLEPECKÝ, Miloš, Ján PRAŠKO, Antónia KOTIANOVÁ a Jana VYSKOČILOVÁ. Třetí vlna v kognitivně-behaviorální terapii: nové směry. Praha: Portál, 2018.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní