| Název předmětu | Metody psychoterapie 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/MPT2 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Psychoterapií rozumíme záměrné a cílené používání psychoterapeutických prostředků kvalifikovaným odborníkem ? psychoterapeutem v souladu s vědeckými poznatky. V předmětu metody psychoterapie se budeme zabývat nejběžnějšími psychoterapeutickými postupy, jako jsou: - Integrativní psychoterapie - Kognitivně behaviorální psychoterapie - Psychoanalytická psychoterapie - Systemická psychoterapie - Neuropsychoterapie - Gestalt psychoterapie Povinná literatura: EVANS, Kenneth a Maria GILBERT. Úvod do integrativní psychoterapie. Praha: Triton, 2011. Psyché (Triton). GAVENDOVÁ, Nora. Kognitivně-behaviorální přístupy v praxi pedagoga. Praha: Grada, 2021. Pedagogika (Grada). LEČBYCH, Martin. Úvod do psychoterapie pro pracovníky v institucionální výchově: společnost, osobnost, vztah. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. VYMĚTAL, Jan. Úvod do psychoterapie. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ZEIG, Jeffrey K. Umění psychoterapie: C. Rogers, V. Satirová, P. Watzlawick, A. Ellis, A. Beck, A. Lazarus a další. Praha: Portál, 2005. Doporučená literatura: ŠLEPECKÝ, Miloš, Ján PRAŠKO, Antónia KOTIANOVÁ a Jana VYSKOČILOVÁ. Třetí vlna v kognitivně-behaviorální terapii: nové směry. Praha: Portál, 2018.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |