Předmět seznamuje posluchače s konceptem hry a dramatického prostoru v rámci dramaterapie. Výuka se opírá a koncept Six Keys method, pomocí které je možné posuzovat klienta v rámci dramaterapeutického procesu. Tato metoda assessmentu a zároveň specifický přístup umožňuje pochopení práce s klientem v dramaterapii, a to jak na skupinové úrovni, tak i v rámci individuální dramaterapie. Důraz je kladen na pochopení procesu v individuální dramaterapii a jejích specificích. Výukové teze: Six Keys method ? assessment metoda pro pochopení dramaterapeutické práce Rozdíly mezi individuální a skupinovou dramaterapií Výuka dramaterapeutických přístupů za pomocí divadelních rolí Pochopení hracího prostoru v dramaterapii Specifika hry v dramaterapii Specifikum dramatické situace v dramaterapie Povinná literatura: JOHNSON, D. R. Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, 1982. s. 183?189. JOHNSON, D. R. The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.) Drama therapy: theory and practice. London: Routledge, 1992. ISBN 978-0415052146. JONES, P. Drama as Therapy. London: Routledge, 1996. ISBN 0-415-09970-6 KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha: Galén, 1995. ISBN 80-85824-20-5. Landy, R. Persona and performance: The Meaning of Role in Drama, Therapy, and Everyday Life. London: JKP, 1996. ISBN 978-08-9862-598-1. PENDZIK, S. (2003). Six keys for assessment in drama therapy. The arts in psychotherapy, 30(2), 91-99. PENDZIK, S. (2008). Dramatic resonances: A technique of intervention in drama therapy, supervision, and training. The Arts in Psychotherapy, 35(3), 217-223. VALENTA, M. Dramaterapie. Praha: GRADA, 2011. ISBN 978-80-2473-851-2 VALENTA, M. a kol. Dramaterapeutická intervence u osob se závislostí. Olomouc: VUP, 2017. ISBN 978-80-244- 5087-2.
|