Název předmětu | Dramaterapeutické projektování |
---|---|
Kód předmětu | USS/MDPR |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Tento předmět v návaznosti na dramaterapeutické disciplíny, rozvíjí znalosti studentů o další vybrané dramaterapeutické přístupy v oblasti projektování. Cílem výcviku (kurzu) je získat znalost základní palety typů a forem dramakonvencí využitelných ve strukturovaném dramatu terapeutické povahy a schopnost strukturovat dramaprojet na zadané schéma. Osvojení si techniky ?učitel v roli? a ?řízené projektování?. Výukové teze jsou zaměřeny na dramaterapeutické kompetence, dramakoncence, dramaprojektování dle cílových skupin klientů. Očekávané výstupy: Strukturace vlastního dramaprojektu, jeho realizace a (teoretické) obhájení po analýze skupinou i lektory. Povinná literatura: VALENTA, M. Dramaterapeutické projektování. Olomouc: VUP, 2003. ISBN 978-80-2440-615-2. VALENTA, M. a kol. Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: VUP, 2006. ISBN 80-244-1358-2. JENNINGS, S. (2011). Healthy attachment and neurodramatic play. Jessica Kingsley Publishers. VALENTA, M. a kol. (2021). Dramaterapie (5. vyd.). Praha: Portál. Doporučená literatura: LANDY, R. Drama therapy: Concepts and practices. Springfield, IL: C. C. Thomas, 1994. ISBN 978-03-9808-208-6. PENDZIK, S. (2006). On dramatic reality and its therapeutic function in drama therapy. The arts in psychotherapy, 33(4), 271-280.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |