| Název předmětu | Dramaterapeutické projektování |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/MDPR |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Strukturace vlastního dramaprojektu, jeho realizace a (teoretické) obhájení po analýze skupinou i lektory.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Tento předmět v návaznosti na dramaterapeutické disciplíny, rozvíjí znalosti studentů o další vybrané dramaterapeutické přístupy v oblasti projektování. Cílem výcviku (kurzu) je získat znalost základní palety typů a forem dramakonvencí využitelných ve strukturovaném dramatu terapeutické povahy a schopnost strukturovat dramaprojet na zadané schéma. Osvojení si techniky ?učitel v roli? a ?řízené projektování?. Výukové teze jsou zaměřeny na dramaterapeutické kompetence, dramakoncence, dramaprojektování dle cílových skupin klientů. Očekávané výstupy: Strukturace vlastního dramaprojektu, jeho realizace a (teoretické) obhájení po analýze skupinou i lektory. Povinná literatura: VALENTA, M. Dramaterapeutické projektování. Olomouc: VUP, 2003. ISBN 978-80-2440-615-2. VALENTA, M. a kol. Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: VUP, 2006. ISBN 80-244-1358-2. JENNINGS, S. (2011). Healthy attachment and neurodramatic play. Jessica Kingsley Publishers. VALENTA, M. a kol. (2021). Dramaterapie (5. vyd.). Praha: Portál. Doporučená literatura: LANDY, R. Drama therapy: Concepts and practices. Springfield, IL: C. C. Thomas, 1994. ISBN 978-03-9808-208-6. PENDZIK, S. (2006). On dramatic reality and its therapeutic function in drama therapy. The arts in psychotherapy, 33(4), 271-280.
Student získá znalost základní palety typů a forem dramakonvencí využitelných ve strukturovaném dramatu terapeutické povahy a schopnost strukturovat dramaprojet na zadané schéma. Osvojení si techniky učitel v roli a řízené projektování?. Výukové teze jsou zaměřeny na dramaterapeutické kompetence, dramakoncence, dramaprojektování dle cílových skupin klientů. Očekávané výstupy: Strukturace vlastního dramaprojektu, jeho realizace a (teoretické) obhájení po analýze skupinou i lektory. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor
Plné absolvování kurzu a odevzdání sebereflektivního deníku |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - dramaterapie (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |