Předmět: Dramaterapeutické přístupy 1

« Zpět
Název předmětu Dramaterapeutické přístupy 1
Kód předmětu USS/MDP1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vávra Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s vybranými dramaterapeutickými přístupy, které se vztahují ke klinické dramaterapii, ale také k užití dramaterapie ve speciální pedagogice, sociální práci a další. Předmět ve své první části seznamuje studenty s Rolovou Teorií a Rolovou Metodou (Robert j. Landy). Předmět dále seznamuje s principy DvT tedy Vývojových proměn a předkládá základní teoretická východiska pro seznámení s tímto přístupem. Poslední představený přístup je poté 6-key Model Izraelské dramaterapeutky Susany Pendzik. Teze předmětu: - Seznámení se teoretickými východisky Role Theory a Role Method - Seznámení s diagnostickým instrumentářem rolí Landyho - Práce s rolemi a jejich využití v dramaterapii ? odborná diskuse k povinnému článku - Využití Rolové Teorii v praxi - Seznámení s principy DvT - Principy hry a Playspace v dramaterapii ? odborná diskuse k článku - Improvizace v kontextu DvT a skupinová dramaterapie - DvT a klinická praxe - 6-key Model a úvod do přístupu - 6-key Model a jeho provázanost s BASIC Ph - Využití 6-key Model v dramaterapeutické praxi Povinná literatura: EMUNAH, R., & JOHNSON, D. R. (2009). Current Approaches in Drama Therapy. Charles C Thomas. JOHNSON, D. R. (1991). The theory and technique of transformations in drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 18(4), 285?300. LANDY, R. j. (1991). The dramatic basis of role theory. The Arts in Psychotherapy, 18(1), 29?41. https://doi.org/10.1016/0197-4556(91)90005-U LANDY, R. J. (1983). The use of distancing in drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 10(3), 175?185. https://doi.org/10.1016/0197-4556(83)90006-0 LANDY, R. J. (1991). The dramatic basis of role theory. The Arts in Psychotherapy, 18(1), 29?41. https://doi.org/10.1016/0197-4556(91)90005-U PENDZIK, S. (2003). Six keys for assessment in drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 30(2), 91?99. Doporučená literatura: JOHNSON, D. R. (1982). Developmental approaches in drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9(3), 183?189. LANDY, R. J., LUCK, B., CONNER, E., & MCMULLIAN, S. (2003). Role Profiles: A drama therapy assessment instrument. The Arts in Psychotherapy, 30(3), 151?161. https://doi.org/10.1016/S0197-4556(03)00048-0 VALENTA, M. a kol. (2021). Dramaterapie (5. vyd.). Praha: Portál, 456 s. ISBN 978-80-262-1715-2.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní