| Název předmětu | Kurz divadelních technik |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/MDIT |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- divadelní pohyb a práce s tělem, - jevištní řeč, - činoherní herectví. Kurz bude vycházet z metod definovaných klasickými divadelními osobnostmi (Brecht, Stanislavskij, Mejerchold, Grotowski aj.) a také z metod moderního alternativního a postmoderního divadla.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Předmět je koncipován jako intenzivní kurz, který studentům zprostředkovává zkušenost a dovednost v elementárním využívání divadelních technik v rámci paradivadelních systémů. Studenti budou seznámeni s technikami z oblasti: - divadelního pohybu a práce s tělem, - jevištní řeči, - činoherního herectví. Kurz bude vycházet z metod definovaných klasickými divadelními osobnostmi (Brecht, Stanislavskij, Mejerchold, Grotowski aj.) a také z metod moderního alternativního a postmoderního divadla. Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: GRONEMEYER, A. (2004) Divadlo. Brno: Computer Press. KARLÍK, J. (2009). Cesty k herectví. Brno: JAMU. MARTINEC, V. (2003). Herecké techniky a zdroje herecké tvorby. Praha: IPOS. POLÍINEK, M. D. (2020). Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory. Olomouc: Univerzita Palackého. POLÍNEK, M. & RŮŽIČKA, M. (2013) Úvod do studia dramaterapie, teatroterapie, zážitkové pedagogiky a dramiky. Olomouc: P- Centrum. Doporučená literatura: BARTON-FARCAS, S. (2018). Disability and theatre.London: Taylor & Francis. LUKAVSKÝ, R. (1978). Stanislavského metoda herecké práce. Praha: SPN. POLÍNEK, M. D. (2015) Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého. ZINKER, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA.
Studenti budou seznámeni s technikami z oblasti: - divadelního pohybu a práce s tělem, - jevištní řeči, - činoherního herectví. Kurz bude vycházet z metod definovaných klasickými divadelními osobnostmi (Brecht, Stanislavskij, Mejerchold, Grotowski aj.) a také z metod moderního alternativního a postmoderního divadla. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Plné absolvování kurzu a odevzdání sebereflektivního deníku |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |