Předmět: Speciálněpedagogický seminář

« Zpět
Název předmětu Speciálněpedagogický seminář
Kód předmětu USS/LSPS
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Speciálněpedagogický seminář je primárně zaměřen na zvyšování organizačních a prezentačních schopností studentů oboru speciální pedagogika. Náplní předmětu je praktická organizace seminářů, přednášek, diskusí, workshopů, pracovních dílen, prožitkových cvičení apod. na aktuální speciálněpedagogická témata. Pozornost bude zaměřena především na moderní trendy v oboru a na netradiční metody práce a formy poskytované podpory. Předmět je prioritně určen pro aktivní členy Asociace studentů speciální pedagogiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Speciálněpedagogický seminář je primárně zaměřen na zvyšování organizačních a prezentačních schopností studentů oboru speciální pedagogika. Náplní předmětu je praktická organizace seminářů, přednášek, diskusí, workshopů, pracovních dílen, prožitkových cvičení apod. na aktuální speciálněpedagogická témata. Pozornost bude zaměřena především na moderní trendy v oboru a na netradiční metody práce a formy poskytované podpory. Předmět je prioritně určen pro aktivní členy Asociace studentů speciální pedagogiky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • & Hutyrová, M. (2013). Nové trendy ve výzkumu ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bartoňová, M. (2005). Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD.
  • Finková, D. (2013). Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Hutyrová, M. (2013). Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Jesenský, J. (2000). Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové.
  • Ludíková, Renotiérová. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc UP.
  • Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
  • Vašťatková, J., Vyhnálková, P., Kučerová, A., Ludíková, L., Müller, O., Rádlová, E., & Skarupská, H. (2008). Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální sféry. Olomouc: Hanex.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní