Předmět: Somatopatologie a základy zdravovědy pro logopedy

« Zpět
Název předmětu Somatopatologie a základy zdravovědy pro logopedy
Kód předmětu USS/LSOM
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům základní orientaci v oboru zdravovědy a somatopatologie. Studentům budou představeny základy oborů anatomie, topografické anatomie, fyziologie lidského těla patologie, patofyziologie a samozřejmě jejich vzájemné mezioborové provázání. Studenti získají všeobecné znalosti z těchto oborů a to v takovém rozsahu aby na poznatky zde získané mohli navázat při dalším studiu. Výukové teze a náplň předmětu: " Buňka a její složení " Anatomické postavení, roviny, směry " Anatomie hlavy, synapse, akční potenciál, přenos signálu " Nervová soustava- její dělení, mozkové části- jejich funkce, mícha, periferní nervová soustava, poruchy a onemocnění CNS, poruchy a onemocnění periferní nervové sousty " Oko- anatomické složení, ohnisková vzdálenost, zraková ostrost, přenos signálu, zraková dráha, poruchy vidění, patologie a onemocnění oka, poruchy přenosu " Ucho- anatomické složení, fyziologie slyšení, sluchová dráha, poruchy slyšení, patologie a onemocnění sluchového aparátu " Anatomie krk, hlasivky, patologie a onemocnění krku a hlasivek " Kosti, svaly, složení kostí, typy svaloviny, svalové vlákno, kontrakce, nervosvalová ploténka, onemocnění a patologie svalstva a kostí, poruchy přenosu signálu na nervosvalové ploténce, ochrnutí, dystrofie " Anatomie srdce, kardiovaskulární aparát, kontrakce srdeční, patologické stavy a onemocněné srdce a kardiovaskulárního aparátu " Anatomie plic, výměna plynů, okysličení organizmu, patologické stavy a onemocněné plic, hypoxie, asfyxie, otrava CO, CO2 " Anatomické složení dutiny břišní, funkce slinivky břišní, jater, sleziny a střev, patologie nitrobřišních orgánů " Močová soustava, anatomické rozložení, funkce, patologické stavy

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní