Název předmětu | Specializace v logopedii 3 |
---|---|
Kód předmětu | USS/LSO3 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty se speciálními oblastmi základních i doplňujících okruhů týkajících se narušené komunikační schopnosti ve všech věkových kategoriích. Důraz je přitom kladen na aplikaci tuzemských i zahraničních teoretických poznatků s doplněním o ověřené výsledky praktických aktivit logopedů a dalších odborníků podílejících se na komplexní intervenci narušené komunikační schopnosti. Respektována je kongruence oblastí terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostiky, logopedické intervence (terapie), prevence a prognózy. Jedná se o detailnější a komprehenzivnější vhled do problematiky prohlubující a rozšiřující znalosti získané v nižších ročnících studia. Výukové teze: - Myofunkční orofaciální poruchy. Etiologické a symptomatologické souvislosti. syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Specifika logopedické diagnostiky myofunkčních orofaciálních poruch. Vazba na diagnostiku příbuzných typů poruch. Interdisciplinární spolupráce. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Specifika logopedické intervence myofunkčních orofaciálních poruch. Přístupy založené na orofaciálních stimulačních technikách, koncepty orofaciální moyfunkční terapie. - Ovlivňování orofaciální oblasti metodami aktivními a pasivními. Interdisciplinární spolupráce. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Poruchy polykání. Patologie procesu polykání ve fázi přípravné a orální - důraz na etiologii a symptomatologii, syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Patologie procesu polykání od spuštění polykacího reflexu - důraz na etiologii a symptomatologii, syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Specifika logopedické diagnostiky u poruch polykání ve všech jeho fázích - syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Interdisciplinární spolupráce. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Specifika logopedické intervence u poruch polykání ve všech jeho fázích - syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Interdisciplinární spolupráce. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Specifický podíl logopeda na diagnostice prevenci hlasových poruch na všech stupních - syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. - Symptomatické a kombinované poruchy řeči. Diagnostika a diferenciální diagnostika, přístupy k intervenci. Syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |