Předmět: Specializace v logopedii 1

« Zpět
Název předmětu Specializace v logopedii 1
Kód předmětu USS/LSG1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Stryková Eva, PaedDr.
Obsah předmětu
Výukové teze: " Fyziologie produkce a percepce orální řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii produkce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Komparace teorií plánování a programování řeči. Jejich vzájemný vztah a patologie jejich zapojení v jazykových a řečových procesech. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fyziologie produkce a percepce řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii percepce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Narušení v oblasti auditivní, vizuální, taktilní a proprioceptivní percepce orální řeči či v dopad poruch senzorické integrace na řečové a jazykové dovednosti. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o etiologii vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o symptomatologii vývojových fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o etiologii získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o symptomatologii získaných fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Problematika afázie u demencí. Fatické poruchy podkorové a pravohemisférové deficity. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných oznatků. Profilující osobnosti a literatura.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se speciálními oblastmi základních i doplňujících okruhů týkajících se narušené komunikační schopnosti ve všech věkových kategoriích. Důraz je přitom kladen na aplikaci tuzemských i zahraničních teoretických poznatků s doplněním o ověřené výsledky praktických aktivit logopedů a dalších odborníků podílejících se na komplexní intervenci narušené komunikační schopnosti. Respektována je kongruence oblastí terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostiky, logopedické intervence (terapie), prevence a prognózy. Jedná se o detailnější a komprehenzivnější vhled do problematiky prohlubující a rozšiřující znalosti získané v nižších ročnících studia. Výukové teze: " Fyziologie produkce a percepce orální řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii produkce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Komparace teorií plánování a programování řeči. Jejich vzájemný vztah a patologie jejich zapojení v jazykových a řečových procesech. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fyziologie produkce a percepce řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii percepce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Narušení v oblasti auditivní, vizuální, taktilní a proprioceptivní percepce orální řeči či v dopad poruch senzorické integrace na řečové a jazykové dovednosti. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o etiologii vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o symptomatologii vývojových fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o etiologii získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o symptomatologii získaných fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Problematika afázie u demencí. Fatické poruchy podkorové a pravohemisférové deficity. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných pozn

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní