Název předmětu | Specializace v logopedii 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/LSG1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Výukové teze: " Fyziologie produkce a percepce orální řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii produkce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Komparace teorií plánování a programování řeči. Jejich vzájemný vztah a patologie jejich zapojení v jazykových a řečových procesech. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fyziologie produkce a percepce řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii percepce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Narušení v oblasti auditivní, vizuální, taktilní a proprioceptivní percepce orální řeči či v dopad poruch senzorické integrace na řečové a jazykové dovednosti. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o etiologii vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o symptomatologii vývojových fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o etiologii získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o symptomatologii získaných fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Problematika afázie u demencí. Fatické poruchy podkorové a pravohemisférové deficity. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných oznatků. Profilující osobnosti a literatura.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty se speciálními oblastmi základních i doplňujících okruhů týkajících se narušené komunikační schopnosti ve všech věkových kategoriích. Důraz je přitom kladen na aplikaci tuzemských i zahraničních teoretických poznatků s doplněním o ověřené výsledky praktických aktivit logopedů a dalších odborníků podílejících se na komplexní intervenci narušené komunikační schopnosti. Respektována je kongruence oblastí terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostiky, logopedické intervence (terapie), prevence a prognózy. Jedná se o detailnější a komprehenzivnější vhled do problematiky prohlubující a rozšiřující znalosti získané v nižších ročnících studia. Výukové teze: " Fyziologie produkce a percepce orální řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii produkce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Komparace teorií plánování a programování řeči. Jejich vzájemný vztah a patologie jejich zapojení v jazykových a řečových procesech. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fyziologie produkce a percepce řeči. Aktuální poznatky o fyziologii a patologii percepce řeči. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Narušení v oblasti auditivní, vizuální, taktilní a proprioceptivní percepce orální řeči či v dopad poruch senzorické integrace na řečové a jazykové dovednosti. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o etiologii vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o symptomatologii vývojových fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy vývojové. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti vývojových fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o etiologii získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o symptomatologii získaných fatických poruch. Transformace symptomů z vývojového hlediska a v rámci všech forem verbální i neverbální komunikace. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o diagnostice a diferenciální diagnostice. Problematika afázie u demencí. Fatické poruchy podkorové a pravohemisférové deficity. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Aktuální poznatky o komplexní logopedické intervenci. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků. Profilující osobnosti a literatura. " Fatické poruchy získané. Východiska logopedické prevence a prognózy v oblasti získaných fatických poruch. Aplikace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných pozn
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |