Název předmětu | Specializace v surdopedii 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/LSE1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem disciplíny je vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro uplatňování základů a teoretických východisek pro práci logopeda s jedincem se sluchovým postižením. Podává přehled o možnostech začlenění jedinců se sluchovým postižením do majoritní společnosti. Výuková témata: - Sluchové postižení jako fenomén v historii - Filosofie výchovy pro surdopedii - Výchova jako pedagogický problém - Výchovné strategie - Vady sluchu ? etiologie a speciálněpedagogická hlediska - Vliv vady sluchu na školní úspěšnost - Sebereflexe a sebepojetí ? vklad pro sppg. intervenci - Sebereflexe nositelů sluchových vad - Jazyk a jazykové kompetence. přednáška: Jazyková akvizice u klientů s vadami sluchu - Osobnost žáka, žák v osobnostním pojetí - Osobnost a dětský nositel sluchové vady - Intelekt a kognitivní funkce - Intelekt a kognitivní ve světle/stínu vady sluchu - Motivace a učení - Projektové učení a další alternativy - teorie a praxe I - Motivace a učení mimo školu - Projektové učení a další alternativy - teorie a praxe II - MKF ? vady sluchu - Speciálněpedagogická diagnostika a sluchové postižení - Rodina jako suportivní element dětského vývoje - Rodiče/ rodina jako partner speciálního pedagoga - Systém poradenských pracovišť se vztahem k žákům se SP - Poradenství zaměřené na surdopedickou problematiku
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |