Předmět: Souvislá logopedická praxe v zařízeních sociálních služeb

« Zpět
Název předmětu Souvislá logopedická praxe v zařízeních sociálních služeb
Kód předmětu USS/LSCX
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
  • Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem studijního předmětu Souvislá logopedická praxe v zařízeních sociálních služeb je získání praktických zkušeností a dovedností z logopedické intervence realizované v prostředí zařízení sociálních služeb. Obsahové zaměření předmětu navazuje na teoretické znalosti z jednotlivých studijních disciplín a na poznatky získané při náslechových praxích. Souvislá praxe umožňuje získat prostřednictvím samostatných aktivit základní dovednosti nezbytné pro realizaci logopedické intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností a poznat specifika práce v prostředí zařízení sociálních služeb.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
Výstupy z učení
Cílem studijního předmětu Souvislá logopedická praxe v zařízeních sociálních služeb je získání praktických zkušeností a dovedností z logopedické intervence realizované v prostředí zařízení sociálních služeb. Obsahové zaměření předmětu navazuje na teoretické znalosti z jednotlivých studijních disciplín a na poznatky získané při náslechových praxích. Souvislá praxe umožňuje získat prostřednictvím samostatných aktivit základní dovednosti nezbytné pro realizaci logopedické intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností a poznat specifika práce v prostředí zařízení sociálních služeb.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
Doporučená literatura
  • Bednář, M. (2012). Kvalita v sociálních službách. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Čámský, P., Sembdner, J., & Krutilová, D. (2011). Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál.
  • Králová, J., & Rážová, E. (2007). Sociální služby a příspěvek na péči: komentář, právní předpisy. Olomouc: ANAG.
  • PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. (2009). Logopedické poradenství.. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní