Název předmětu | Romistika |
---|---|
Kód předmětu | USS/LROM |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 5 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je základní orientace a propojování historických, etnografických, jazykových, kulturně antropologických a sociálních prvků romské kultury. Bude akcentována oblast edukace romských dětí, jejich přístupů ke vzdělávání a způsoby řešení problémů těchto žáků. Tematické okruhy: - Romská komunita v historickém a současném kontextu (zahraniční a český). - Principy majority a minority, odlišnosti a podobnosti, stereotypů a předsudků. - Politika České republiky ve vztahu k minoritám, charakteristika romských populací v ČR, její proměny a perspektiva vývoje. - Romská kultura a její vývojové aspekty. - Problematika sociálního vyloučení, vládní strategie boje proti sociálnímu vyloučení, kultura chudoby. - Specifika romské rodiny, tradiční pojetí a současné trendy. - Romské děti a jejich přístupy ke vzdělávání. - Žák se sociálním znevýhodněním, odlišnost a další možnosti příčin jeho školního selhávání. - Vzdělávací potřeby romských žáků, jazykové kompetence a komunikace. - Edukace orientovaná na proces a edukace orientovaná na výsledek. - Programy pro kognitivní, sociální a emocionální rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. - Aktivace kognitivních funkcí, principy kognitivního vzdělávání a metakognice.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |