Předmět: Reflektivní repetitorium logopedické teorie a praxe

« Zpět
Název předmětu Reflektivní repetitorium logopedické teorie a praxe
Kód předmětu USS/LRLT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
  • Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je finální holistický náhled do všech probraných témat během studia týkajících se narušené komunikační schopnosti všech stupňů, forem, poruchy polykání, poruch orofaciálního systému a dalších souvisejících poruch v rozsahu všech věkových kategorií a v kontinuu všech kulturně-jazykových podmínek. Studenti získají syntetizovaný a ucelený přehled všech vazeb a kontextů všech základních i specifických témat narušené komunikační schopnosti, kterými se zabývali během svého studia, absolvovaných stáží a praxí. Explicitně jim bude prezentována vzájemná kontinuita jednotlivých poruch komunikace, polykání a orofaciálního systému s důrazem na provázanost logopedické diagnostiky, edukace, terapie, prevence. V závěru budou schopni prokázat dostatečnou znalost průniků a vazeb na teoretické i praktické vědomosti a dovednosti, které jsou nezbytné pro kvalitní výkon jejich povolání v interdisciplinárně koncipovaných týmech na tuzemské i zahraniční úrovni či pro další pokračování v postgraduální formě vzdělávání v klinickém, edukačním či poradenském systému. Výukové teze: - Narušený vývoj řeči. - Získaná neurotická nemluvnost. - Získaná organická nemluvnost. - Narušení článkování řeči. - Narušení zvuku řeči. - Narušení grafické formy řeči. - Poruchy hlasu. - Symptomatické poruchy řeči - Kombinované vady řeči. - .Jiné formy narušení komunikační schopnosti na neurogenním a psychotickém podkladě. - Poruchy orofaciálního systému a poruchy polykání v logopedické praxi. - Specifické fyziologické odchylky komunikační schopnosti na podkladě kulturně-jazykové diverzity.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní