| Název předmětu | Reflektivní repetitorium logopedické teorie a praxe |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LRLT |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je finální holistický náhled do všech probraných témat během studia týkajících se narušené komunikační schopnosti všech stupňů, forem, poruchy polykání, poruch orofaciálního systému a dalších souvisejících poruch v rozsahu všech věkových kategorií a v kontinuu všech kulturně-jazykových podmínek. Studenti získají syntetizovaný a ucelený přehled všech vazeb a kontextů všech základních i specifických témat narušené komunikační schopnosti, kterými se zabývali během svého studia, absolvovaných stáží a praxí. Explicitně jim bude prezentována vzájemná kontinuita jednotlivých poruch komunikace, polykání a orofaciálního systému s důrazem na provázanost logopedické diagnostiky, edukace, terapie, prevence. V závěru budou schopni prokázat dostatečnou znalost průniků a vazeb na teoretické i praktické vědomosti a dovednosti, které jsou nezbytné pro kvalitní výkon jejich povolání v interdisciplinárně koncipovaných týmech na tuzemské i zahraniční úrovni či pro další pokračování v postgraduální formě vzdělávání v klinickém, edukačním či poradenském systému. Výukové teze: - Narušený vývoj řeči. - Získaná neurotická nemluvnost. - Získaná organická nemluvnost. - Narušení článkování řeči. - Narušení zvuku řeči. - Narušení grafické formy řeči. - Poruchy hlasu. - Symptomatické poruchy řeči - Kombinované vady řeči. - .Jiné formy narušení komunikační schopnosti na neurogenním a psychotickém podkladě. - Poruchy orofaciálního systému a poruchy polykání v logopedické praxi. - Specifické fyziologické odchylky komunikační schopnosti na podkladě kulturně-jazykové diverzity.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |