Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Smečková Gabriela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Stryková Eva, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je finální holistický náhled do všech probraných témat během studia týkajících se narušené komunikační schopnosti všech stupňů, forem, poruchy polykání, poruch orofaciálního systému a dalších souvisejících poruch v rozsahu všech věkových kategorií a v kontinuu všech kulturně-jazykových podmínek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je finální holistický náhled do všech probraných témat během studia týkajících se narušené komunikační schopnosti všech stupňů, forem, poruchy polykání, poruch orofaciálního systému a dalších souvisejících poruch v rozsahu všech věkových kategorií a v kontinuu všech kulturně-jazykových podmínek. Studenti získají syntetizovaný a ucelený přehled všech vazeb a kontextů všech základních i specifických témat narušené komunikační schopnosti, kterými se zabývali během svého studia, absolvovaných stáží a praxí. Explicitně jim bude prezentována vzájemná kontinuita jednotlivých poruch komunikace, polykání a orofaciálního systému s důrazem na provázanost logopedické diagnostiky, edukace, terapie, prevence. V závěru budou schopni prokázat dostatečnou znalost průniků a vazeb na teoretické i praktické vědomosti a dovednosti, které jsou nezbytné pro kvalitní výkon jejich povolání v interdisciplinárně koncipovaných týmech na tuzemské i zahraniční úrovni či pro další pokračování v postgraduální formě vzdělávání v klinickém, edukačním či poradenském systému. Výukové teze: " Narušený vývoj řeči. " Získaná neurotická nemluvnost. " Získaná organická nemluvnost. " Narušení článkování řeči. " Narušení zvuku řeči. " Narušení grafické formy řeči. " Poruchy hlasu. " Symptomatické poruchy řeči " Kombinované vady řeči. " .Jiné formy narušení komunikační schopnosti na neurogenním a psychotickém podkladě. " Poruchy orofaciálního systému a poruchy polykání v logopedické praxi. " Specifické fyziologické odchylky komunikační schopnosti na podkladě kulturně-jazykové diverzity.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by teacher at the beginning of the semester
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. Terminologický a výkladový.. Žďár n.Sázavou: Edice LOGOPAEDIA CLINICA.
-
KLENKOVÁ, J. (2006). Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
|