Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je realizace specifických logopedických aktivit souvislejšího a intenzivnějšího charakteru ve vybraných klinických logopedických zařízeních státního i nestátního typu v ČR. Student se bude aktivně podílet na organizaci a řízení aktivit spojených s komplexní intervencí narušené komunikační schopnosti, včetně diagnostického procesu. Výběr zařízení provádí garant předmětu, studenti v něm absolvují souvislou logopedickou praxi v předepsaném rozsahu a pod metodickým vedením a supervizí Ústavu speciálněpedagogických studií, příslušného garanta předmětu a supervizora z pracoviště, na kterém je praxe realizována. Ústav má vytvořen systém spolupracujících fakultních zařízení, se kterými na tomto výběru participuje a dále bude moci využít zařízení, se kterými udržuje trvalé přímé kontakty na bázi metodické a didaktické, projektové a grantové spolupráce, konferenční a seminární spolupráce, včetně pracovišť spolupracujících externistů. Pro ukončení předmětu je nutné předložení a schválení sestaveného protokolu z praxe splňujícího předem stanovené požadavky garantem předmětu. Součástí protokolu je podrobný popis aktivit, které byly realizovány, popis sledovaných postupů, pomůcek a materiálu, které byly užity, návaznost na prostudovanou literaturu či zdroje apod. Studentu je uznáno absolvování předmětu na základě hodnocení protokolu a pozitivního hodnocení odborného supervizora, pod kterým byla praxe v daném zařízení realizována. Praxe má přímou návaznost na předmět Průběžná logopedická praxe I.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požadavky k zápočtu (viz Metodické listy zveřejněné celoročně na webu Střediska praxí PdF UP: - písemné hodnocení studenta, které napíše uvádějící klinický logoped nebo logoped, - zprávu o průběhu průběžné logopedické praxe zpracuje student, ve zprávě specifikuje zejm.: zařízení, kde praxe proběhla, - skupinu klientů, s nimiž na praxi pracoval (složení skupiny dle věku, dle pohlaví, dle narušení komunikační schopnosti, důvod zařazení klientů do uvedeného zařízení), - hlavní náplň aktivit, které během praxe viděl, resp. činil, - ucelené a konkrétní portfolio s přehledem použitých metod, diagnostických a terapeutických přístupů, materiálů a pomůcek v kontextu řešených konkrétních případů - reflexi praxe, přínos praxe pro studenta.
|
Doporučená literatura
|
|