| Název předmětu | Propedeutika surdopedie |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LPSR |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je základní vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro práci s jedinci se sluchovým postižením. Obsahová stránka výuky zahrnuje surdopedickou terminologii, vysvětlení obecných audiologických termínů nezbytných pro orientaci v surdopedické problematice, historický i současný pohled na edukaci osob se sluchovým postižením a specifika současného systému institucionální péče o sluchově postižené. Poskytuje přehled způsobů dorozumívání, které umožňují získat náležité komunikační kompetence nezbytné pro komunikaci s jedincem se sluchovým postižením. Výukové teze: - úvod do surdopedické terminologie - klasifikace osob se sluchovým postižením z pohledu audiologie - jedinci se sluchovým postižením jako jazyková a kulturní menšina - historie a současné pojetí péče o osoby se sluchovým postižením - teoretické základy vizuálněmotorických komunikačních systémů - specifika jazykové kompetence jedinců se sluchovým postižením v českém jazyce - jedinci se sluchovým postižením v majoritní společnosti
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Požadavky na absolvování a ukončení: - aktivní účast na výuce - doplňující studium odkazovaných a doporučených zdrojů - splnění podmínek kolokvia - písemný test |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |